Home Medivere Lezingen Spreekuur Producten Service Diagnose opvragen Contact Bestellen
Home > Service > FAQ

Waar kan ik de Medivere zelftesten bestellen?

U kunt de testen van Medivere bestellen op de site van Yours Healthcare.

Kan ik ook vanuit België of het buitenland bestellen?

Vanaf 1-1-2017 is het helaas niet meer mogelijk om vanuit België of het buitenland Medivere-testen te bestellen.

Ik ben arts of therapeut. Hoe bestel ik dan?

Dan kunt u ook bestellen via Holland Pharma. Vraag meer informatie via de mail of via +31 (0)545-251050.

Ik heb een vraag over de levering van de test.

Wij ontvangen uw vraag graag via de mail of telefonisch via +31 (0)88-0075777.

Ik heb een technische vragen over test of over de uitslag.

Uw vragen kunt u stellen tijdens ons gratis telefonische spreekuur: tel.: +31 (0)88-0075780

Zie: Spreekuur

Kan ik ook via www.medivere.de bestellen?

Nee, bestellingen vanuit Nederland kunnen alleen via Yours Healthcare of via Holland Pharma uitgeleverd worden.

Hoe stuur ik de test (het monster) in?

De monsters bij voorkeur insturen op maandag, dinsdag of woensdag.* Dit leest u ook in de testhandleiding.

Niet vlak voor het weekeinde of voor de feestdagen op de post doen.* Op de bus doen voor de laatste buslichting van die dag.

* In verband met de houdbaarheid en kwaliteit van de ontlastingmonsters verzoeken wij u deze uitsluitend op maandag of dinsdag in te sturen.

Alleen insturen via een speciale bijgevoegde envelop. Een gebruiksaanwijzing is bij de test ingesloten.

Hoe ontvang ik de uitslag van de test?

Dit kan via de onderstaande mogelijkheden, aan te geven op het begeleidingsformulier van de test.

 - Via de post, meestal na ongeveer 14 dagen (gerekend vanaf het moment van insturen)

 - Online opvraagbaar via serie- en codenummer (gerekend vanaf het moment van insturen van de monsters)

 - Met of zonder advies (suppletie)

In welke taal ontvang ik de uitslag?

In principe zijn alle uitslagen in het Nederlands beschikbaar. Bij een enkele test kan het nog voorkomen dat een enkele woorden in de uitslag in het Duits zijn. We streven ernaar om binnenkort 100% in het Nederlands te kunnen aanleveren.

Zijn alle testen die in Duitsland beschikbaar zijn te bestellen?

Ja, zie voor een compleet overzicht op Yours Healthcare welke testen beschikbaar zijn. Bent u arts of therapeut: informeer bij Holland Pharma voor de volledige verkrijgbaarheid.

Verzegeling van de testsets

Alle testsets zijn met zorg samengesteld en worden verzegeld uitgeleverd. 

*Omdat de samenstelling van de zelftesten mensenwerk is (handmatig), kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er toch iets ontbreekt.

Wat doe ik als mijn testset niet compleet is?

Uw tevredenheid met ons product ligt ons na aan het hart. Mocht uw testpakket niet compleet zijn, dan willen wij u zo snel mogelijk de ontbrekende onderdelen sturen. Laat ons a.u.b. weten wat u mist via 088-0075777 of per mail. Graag ontvangen wij hierbij ook het serie- en het codenummer. Die nummers vindt u op de verpakking van de testset.


Wat als ik per ongeluk de test foutief heb uitgevoerd?

Uw tevredenheid met ons product ligt ons na aan het hart. Mocht er iets mis gegaan zijn met de monstername, laat dit ons dan weten via 088-0075777 of per mail. Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk vervangende onderdelen toe.

Wat doe ik als mijn testset niet compleet is?

Uw tevredenheid met ons product ligt ons na aan het hart. Mocht uw testpakket niet compleet zijn of verkeerd ingepakt, dan willen wij u zo snel mogelijk de ontbrekende onderdelen sturen. Laat ons a.u.b. weten wat u mist of wat vervangen moet worden via 088-0075777 of per mail.


Wat is de garantieregeling?

Als uw testset niet compleet is of mocht er iets mis gegaan zijn met de monstername, dan ontvangt u van Medivere gratis een nieuwe testset of de ontbrekende of te vervangen materialen. Laat ons a.u.b. weten wat u mist, of wat vervangen moet worden, via 088-0075777 of per mail (zie ook bovenstaande).

Bij enkele Darmtesten komt het soms voor dat de spijsverteringsresiduen niet bepaald konden worden, omdat er te weinig ontlasting was ingestuurd. In dit geval ontvangt u een uitslag met alle andere bepalingen die wel uitgevoerd konden worden. Medivere stuurt u vervolgens ook een enveloppe toe met materialen om alsnog voldoende ontlasting in te sturen voor een bepaling van de spijsverteringsresiduen. 
PS: Er wordt in dit geval dus geen complete testkit opgestuurd.